דוגמא אישית
המנכ"ל הוא המנהיג של העסק, פעילותו קובעת איך העסק יתנהל. העובדים נושאים אליו את עיניהם והין אם הוא ירצה אן לא ירצה הוא משמש דוגמא בהלכותיו ומעשיו. אם המנכ"ל מתייחס למשימה כלשהי כבעלת חשיבות גם העובדים יתייחסו לזה כך.
תקופות קשות ולחץ
זה נכון שיש הבדל בין מנהל העסק לעובדים והעובדים לא תמיד רואים את התמונה הגדולה וגם אין זה מתפקידם אבל נאה דורש נאה מקיים… העובדים אינם מודעים ללחצים שמופעלים על בעל העסק ולאחריות לספק משכורות לעובדים חודש בחודשו. המנהל הוא בסך הכל בן אדם אך כשיש תקופות קשות עליו לעמוד מול העובדים ולהראות חוסן. הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות זה לאבד שליטה, לכעוס על העובדים וכו' . יש עסקים שבתקופות משבר כלכליות שיתפו את העובדים במצב והעובדים הסכימו מתוך הבנה לדחיית משכורות או בונוסים בסוף שנה. עובד שטוב לו אינו שש לעזוב את מקום עבודתו ובשעת משבר אף מוכן להרתם ולעזור לעסק לחזור לאיתנו.
לרתום את העובד למשימה
כמנכ"ל עליך לרראות תמיד את התמונה הגדולה אך גם לזכור שמולך עומדים בני אדם שיש בעלי רצונות, שאיפות, רגישויות שונות וצרכים שונים וכמנהיג עליו לגלות הבנה לצרכיהם ולאזן אותם עם צרכי העסק.כאשר עובד שמרגיש שניצב מולו מנהל איכפתי שמודע לקיומו הוא יתאמץ יותר כדי להשיג את היעדים הרצויים.
כמנכ"ל עליך לזכור תמיד שכולם מסתכלים עליך והרבה אנשים ומשפחות תלויים בך. זאת אחראיות כבדה אך יש בה סיפוק רב.